Blogg

måndag 22 april 2013

Jag mår illa, har fått veta saker som ja knappt kan tro är sanna.
Jag hatar dig!

Jag hade en gång i tiden en vän, åtminstone trodde jag de. Hon va den jag berättade i stort sätt allt för. Hon va den jag åkte till när jag va ledsen, hon va den som fick mig på lite bättre humör.

Hon brukade fråga mig om råd angående sina hundar, vi träffades och brukade gå promenader tillsammans å även träna med hundarna. En dag va vi och hälsade på uppfödaren till hennes hundar, de va hur trevligt som helst tyckte jag kommer jag ihåg. Uppfödaren hade senare när dom pratat sagt till henne att hon gärna såg att jag kunde va fodervärd till nån av hennes hundar. Och då hade hon fått som svar att jag inte alls var lämplig, att jag inte kan nånting om hundar och att jag behandlar dom illa. Att jag inte borde ha hund för jag klarar inte ens av mig själv.

De fick jag veta idag, de va uppfödaren som berättade de för mig nu.

Hur kan man säga så om nån? Som man dessutom har frågat så många gånger om hjälp angående sina hundar.

Jag är iaf inte den som valde att kontakta nån som kunde skjuta "min" hund för att man inte orkar gå kurser. (foderhund) Jag är iaf inte den som glömde min hund på ett flak på en bil när den va död i flera dagar så fåglarna hackade på den.
Nej fy tycker man om sin hund så anser jag att den är värd ett värdigare slut här på jorden. Tycker jag iofs att vilken hund som helst är värd de även om den inte skulle va omtyckt.

Och hur kan man hålla hemligt i 1år att man tagit bort hunden man har på foder för ägaren? Hur kan man ens ta de beslutet utan att kontakta uppfödaren?

Visst hon kanske anser att jag är så dålig å inte tar hand om mina hundar, men jag kan lova er att jag är fan så mycke bättre på att ta hand om mina hundar än henne iaf.

1 kommentar:

  1. Tack Lollo :D
    Jag funderar på en d7000, men det kommer kosta mig runt 9000 med objektiv eller 6000 utan objektiv. Det känns så dyrt men skulle vara kul med en nya kamera, får ju skattepengarna tillbka så kanske kan köpa en då :) men jag vill ja ha en tuff bil också ;)

    Haha ja jag frågade min lärare om jag kunde få den eftersom min linje läggs ner efter detta, då sa han att han skulle ta den själv ;) så det blir nog ingen 700 för mig :)

    SvaraRadera