Blogg

tisdag 2 november 2010

2 november 2010

Ibland skulle de faktiskt inte skada om nån frågade hur man hade haft de på jobbet, 
eller hur de gick på vårdcentralen.
Skulle inte heller skada om nån kunde tro på att jag har ont istället för å tro att de är för att man inte vill jobba.

Läkaren sa att de va magsjuka, blir de inte bättre om 3-4 dagar så skulle jag tillbaka å ta mer prover.
Jag själv tror inte att de är magsjuka, känns inte så faktiskt.
Han sa att jag va tvungen att vila och ta de lugnt, så då frågade jag hur de blir med jobbet eftersom att jag har varit sjuk en vecka så får jag inte va hemma längre utan läkarintyg.
Men "njae, då får du väl gå till jobbet, men du måste ta de lugnt och du får inte gå på deras toalett."
hmm jag ska jobba 7-16 utan å få gå på toa? jag som blir pissnödig ofta. Great!
Lite komiskt, när jag kom dit så fick jag inte ens sitta i väntrummet och vänta utan jag fick sitta själv i ett annat rum och vänta, för jag kunde smitta. Men jag får gå till jobbet, där smittar jag inte? eller? 
haha.

2 kommentarer:

  1. Vilken läkare var du hos? Var det Per Hemberg så råder jag dig att boka ny tid hos en annan läkare, helst på en annan vårdcentral! Pålsboda är vida känt för sin inkompetens. Mormor gick dit med en bruten hand och kom hem med hostmedicin.

    SvaraRadera