Blogg

torsdag 21 mars 2013

En del människor är lite väl komiska kan jag tycka.
Kära du, de är verkligen inte jag som förstör för dig.
De är du själv, de är du som har ljugit för folk som ställt upp en massa för dig.
INTE jag!
Men de är väl klart, de känns väl bättre att få skylla på nån annan.

Men som sagt, du gräver din egen grav och enligt mig så gräver du riktigt duktigt.
Sanningen kommer ikapp för eller senare.

Men åter igen, de är inte mitt fel att du ljuger.
Kanske är mitt fel att de kommer fram, men absolut inte mitt fel att du hittat på lögner.

30 kommentarer:

  1. Varför lägger du dig ens i MITT liv och MINA val?!
    Det är MIN hund och MITT beslut att inte berätta något! Det har du inte ett dugg med att göra, inte ett jävla skit med att göra!!!
    Du är så jävla nyfiken! Och tydligen kan du inte sluta bry dig om vad jag gör.
    Säg mig en enda anledning som du hade att skriva så till MIN uppfödare??

    SvaraRadera
  2. Uppenbarligen är ju du också ganska nyfiken av dig eftersom att du läser hennes blogg?

    SvaraRadera
  3. För att jag förstod hon skulle skriva något.

    SvaraRadera
  4. Men hörru, om du hade varit i din uppfödares situation, vi säger att det hade varit ombytta roller mellan er. Hade inte du velat veta vad som händer då?
    Veta vad som hänt med ett djur man älskar?
    Just sayin

    SvaraRadera
  5. Tycker de är upp till varje hundägare att ta det beslut mam tycker är bäst för sin hund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de kan jag hålla med om, men varför då ljuga om de? Om de nu är bäst för hunden så har man ju verkligen ingen anledning till att ljuga? Tycker iallafall att du borde berätta, skulle de inte kännas bättre för dig?

      Radera
  6. Du skrev själv att det är min ensak låt det då vara min ensak. Och lägg dig inte i varför jag ljuger och gör på ett visst sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men bara för de så betyder de ju inte att jag tänker vara tyst angående de. Jag och jag tror att fler är med mig tycker att du borde berätta. Jag tycker att hon har rätt att veta, du har ju ingen anledning till att ljuga för henne? Vad tjänar du på det? Ingenting enligt mig, de blir ju bara värre för dig själv. Borde väl kännas skönare för dig om du talade om sanningen för henne?

      Radera
  7. Det verkar ju nästan som att du skäms eftersom att du till varje pris vill hålla vad det nu är hemligt.. och varför ljuga om och skämmas för något som man tycker man gjort rätt i ? Logiken går inte riktigt ihop för mig där.. men nu har du ju i alla fall erkänt att du både ljuger och beter dig konstigt och det är ju ett steg i rätt riktning.

    SvaraRadera
  8. Kan ni låta mitt liv vara nu tack!
    Och beter sig konstig det gör man om man hela tiden söker efter bekräftelse och vill att folk ska tycka synd om en, varför annars skriva ut precis vad som händer en,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh nu undrar jag vem som är nyfiken eftersom att du vet att jag skriver ut allting som händer. och hur vet du att de är allt, som sagt vi pratar inte med varann så du vet ingenting. ;) Och förresten så är de MIN blogg MITT liv och då får JAG välja vad som ska stå i den, sen om folk är så tragiska så att dom får för sig att jag vill att dom ska tycka synd om mig så får de stå för dom för de är verkligen INTE tanken med min blogg.

      Radera
  9. För att du gjorde det jämt förut så varför skulle du inte göra set nu??
    Jag gick in för jag visste att du skulle skriva något om detta.
    MEN BERÄTTA FÖR PIA! jag bryr mig inte .
    Ring här 0733611445
    Bara o ringa.
    Du vet ju inte ens vad som hände.
    Du vet inte ens om hon lever. Du har inte sett henne, aa din bror såg buren men såg han henne?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh herre gud! du har för fan sagt själv att hon inte finns, till mig i telefon om du inte kommer ihåg?
      Nej jag vet inte vad som hänt. Vet bara att hon fått somna in.

      Och kära du, de är fortfarande inte därför jag skriver! Och sluta läs om du nu stör dig så himla mycke svårare än så är de inte

      Radera
    2. Förresten tycker jag att du kan ringa själv och berätta, de är väl snällare?

      Radera
  10. Ring du, du är ju såå duktig!!!

    SvaraRadera
  11. Du startade detta så du kan lika gärna tala om för henne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej de är du som har startat de, de är inte jag som ljuger. Varför ringer du inte själv? du vet ju att hon ville prata med dig?

      Radera
  12. Nä men gör det du det är skit desamma.

    Ja men du som tog upp de så du får avsluta detta nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför? är väl bättre om de kommer från dig? Ja jag tog upp de men jag trodde allvarligt talat att du hade varit så snäll och berättat de redan.

      Radera
  13. Du vekar ju veta hur allt gick till så bara berätta för henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du såg vad jag skrev förut så ge upp nu. varför vill du så gärna att jag ska berätta nu helt plötsligt? Som sagt bättre om du själv berättar de för henne, eller?

      Radera
  14. Och du såg vad jag skrev du tog upp detta så du kan avsluta detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är de för att du inte vågar själv eller vad är de?

      Radera
  15. Håller med mickis, det verkar ju som du skäms över att det har hänt? Att du inte törs berätta och därför ljuga. Undrar faktiskt hur du mår egentligen... Hade jag varit uppfödare och nån som hade köpt en av mina hundar tar bort den så skulle jag vilja veta detta, och det tror jag du oxå skulle vilja om det hade varit du, eller hur? Kanske hade Pia kunnat hjälpt dig att få ordning på mums? Som du själv skrev till mig så kanske hon hade ont, och att det onda säkert skulle gå att få bort men att beteendet kanske skulle vara kvar, det är ju nåt som du skulle kunnat få hjälp med. Men det är tydligen svårt att be om hjälp... Pia vet om att hon inte finns för jag har oxå talat om det för henne nu. Jag har oxå skrivit till henne, jag har länge funderat på att skriva till henne, eftersom jag tycker detta är taskigt mot Pia, men Lollo hann skriva före mig, och det enda Lollo skrev var "är det sant att Mums inte finns längre?". Så nu kan du börja hata mig och dödshota mig oxå. Jag tycker ärlighet går först, sen skiter jag i resten. Rätt ska vara rätt. Nej du har ingen skyldighet att underrätta henne, men det finns nåt som kallas rent jävla FOLKVETT, och hundvett oxå för den delen - något som tyvärr vissa människor inte vet vad det är. Klart slut, tack för mig! /Ellen

    SvaraRadera
  16. Ja men bra att ni berätta så då är alla nöjda och glada!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tvivlar på att nån är glad men tro de du

      Radera
  17. Hej alla trevliga människor som håller med och stöttar mig som uppfödare. Tack Louise för all information. Om du inte funnits hade jag varit totalt ovetandes idag så jag är skyldig den en tjänst. Det Linda har gjort mot mig är oförlåtligt. När jag planerade denna kull kostade det mig över 20.000:- bara för att få hit/och tillbaka hanen som jag hämtade i Finland. Då färger inte är så vanligt här i Sverige så betydde denna kull så mycket för mig och för Shar Pei världen. Jag kan inte alls förstå hur det blev på detta vis då jag och Linda har pratat i telefon, via mail och hon har varit här och hälsat på. Vi har träffats på stan och skrivit PM till varandra och inte ett enda ord. Jag som trodde att Linda var min vän. Jag förklarade även för henne när hon fick en andra chans av mig att nu är Mums här hos dig för att stanna - självklart sa Linda. När jag frågat Linda hur Mums mår har hon glatt berättat att det bara är bra. Hur kan hon veta det? Jag tror inte hon har någon förbindelse med andevärlden och jag tror att om Mums själv hade fått välja så hade hon varit kvar på jorden. När jag väl fick tag i Linda (från en telefon som inte uppgav varifrån jag ringde) och jag ställde på henne så bekräftade hon att Mums var död och att det var ett år sedan. Jag känner mig grundlurad av en person som jag gav en andra chans och det ångrar jag bittert idag. Tack för all engagemang och jag ska kämpa för rättvisan! Kram Pia och alla goa Peis.

    SvaraRadera