Blogg

tisdag 11 februari 2014




Dag 6 – Renrasig eller blandras?

Förut har jag inte riktigt brytt mig om de, har mest haft blandraser.
Men nu har jag beslutat mig för att nästa hund kommer bli en renrasig, så man kan kolla upp linjerna bakåt i tiden.
Och förhoppningsvis hitta en seriös uppfödare som man kan ha livslång support/kontakt med.

Visst finns väl seriösa säljare av blandraser men jag har inte stött på någon, bara månader efter att jag köpte min älskade Diesel så försökte jag och hon som äger hans morbror få kontakt med dom för att de inte kändes som att dom hade varit riktigt ärliga mot oss. Men då hade dom stängt av nr så man kunde inte nå dom.
De va väl inte de enda skumma med dom iofs.
Och sen när Diesel blev som man blev så hade de varit skönt att kunna gå tillbaka i linjerna för å se om de fanns nått tidigare. Då hade väl iofs ingen seriös människa fortsatt avla på en sån hund. xD


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar