Blogg

fredag 22 november 2013

Nån som läser här som är kan en del om australian shepherd och bordercollie?
Måste dom få valla, eller kan man ha såna raser och aktivera dom med freestyle, rallylydnad och andra aktiviteter istället? Eller skulle en sån ras mest må dåligt då?
Och är verkligen aussin "lättare" än en bordercollie?


Anledningen till att jag undrar är för att de är två av dom raserna jag alltid drömt om mer eller mindre.
Och jag vet folk som har dom raserna men som inte vallar, men har samtidigt hört från fler att dom måste få valla för att må bra. Och finns de ställen man kan besöka för att få valla om man inte har tillgång till egna får?


Och ne de är inte hundköp på g, kommer som sagt dröja ett par år innan de blir nån mer. 
Men jag skulle vilja ha svar på mina frågor nu iaf. xD 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar