Blogg

onsdag 16 april 2014

Fick för mig att jag skulle försöka börja springa så idag fick Texas va mitt sällskap, så de blev lite intervall löpning/joggning/springning eller vad man nu ska kalla de. xD
De gick iaf bättre än förväntat, förut när jag å Texas har försökt så har jag blivit slut på en gång å han har fått överslag och börjat tugga på kopplet samt skutta runt. Nu tog han bara tag i kopplet en gång men gjorde inget mer än så. Och jag orkade lite längre sträckor jag oxå.



Min älskade lillskit, fy vad jag älskar dig!


Sista biten hem genom samhället så gick vi, och Texas fick beröm av en förbipasserande dam.
Har börjat med att lägga honom ner när jag möter folk eftersom att dom flesta verkar tycka att han är ett stort monster. (Dock inte alltid jag gör de men de har blivit ganska ofta)
Iallafall så va de då hon sa att "-Gud vilken duktig hund du har."
Varpå jag tackar så mycke och då säger hon "-Jag menar de verkligen, riktigt duktig"
Under tiden så ligger Texas där och viftar i stort sätt på hela kroppen för att han är så glad. (Han blir överlycklig bara nån säger hej till en på promenaderna, helst av allt vill han bara fram å hälsa och pussas då)
Så blev extra glad/nöjd över honom idag när han låg kvar även fast nån pratade med mig. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar