Blogg

söndag 16 januari 2011

16 januari 2011

Trodde aldrig att de skulle va så här svårt att hitta en hund faktiskt. 
Men chansar på att de är så när man är "kräsen". :P

Dom raser jag vill ha, är väl egentligen inga raser som min kära sambo skulle vilja ha egentligen.
Han vill ha en stor hund, jag skulle kunna tänka mig att ha en stor hund, men är så himla rädd för att de ska bli som sist. De är absolut inget jag vill gå igenom igen.

Men som sagt, de va ju mest för att jag inte mådde bra då.
Tror att jag skulle klara av en schäfer om jag bara gav mig sjutton på att jag skulle klara av de.
Men njae, man har ju blivit lite små avskräckt när man har träffat flera stycken schäfrar som inte är som dom borde. Oftast tack vare ägarna, tyvärr.
Ytterligare en sak som gör mig rädd för att skaffa en, jag vill inte göra fel så att hunden blir dum i huvudet.

Känns som att en labrador eller golden mer är stora hundar som skulle passa mig, men jag har nästan alltid tyckt att de är tråkiga familjehundar.
Men är samtidigt lite sugen på en labrador, men den skulle inte få bli en fet labrador. :P

Sitter varje dag och kollar annonser på hundar för att hitta nån som skulle kunna passa mig, men de är grymt svårt. :P  


1 kommentar:

  1. Goldens är oftast inte så roliga och mysiga familjehundar som de porträtteras som. De är ganska labila och kan vara riktigt jävliga och tuffa i psyket har jag tyvärr hört :(

    Låt inte karln övertala dig att skaffa en stor hund om det inte känns bra! Varför vill han ha en stor? För att det är tuffare? Det är ju tyvärr det vanligaste :p Men ta en mellan som ni båda kan ha glädje av, för det ska ju ändå vara bådas hund! :)
    Du har övergivit tollarna eller :) Annars kan ju bordercollie vara bra? Inte jättesmå men glada och aktiva :)

    Kram

    SvaraRadera