Blogg

onsdag 27 oktober 2010

27 oktober 2010

Jag vill göra nått roligt i helgen!
Hade varit kul å gått på nått halloween grejs eller nått sånt. 
Fyller ju 25år på söndag, hade ju vart skoj å gjort nått roligt i helgen bara för de. :P
Men känner inte så himla många här i Örebro å dom man umgicks med i Nyköping verkar ju knappt ens komma ihåg att man finns, tappade nästan kontakten med alla dom när jag flyttade.
Tråkigt men men.
Aja hur som helst så känns de ju inte så himla skoj å ha fest eller nått när man bara känner å umgås med typ 1 person.


Har funderat lite..
Jag är en hundmännska, de vet nog dom flesta som känner mig, men istället har jag häst?!
Jag älskar hästar och jag älskar att rida, men jag kan inte så himla mycket om det.
Är de verkligen så smart att ha "egen" häst då?
Visst jag klarar av att ha egen häst de vet jag, har ju i stort sätt bara upplevt den "dåliga" sidan av att ha häst och de tyckte jag att jag klarade av.
Men jag vill ha hund, jag vill hålla på med agillity och lydnad, de är verkligen jag.
Skulle jag verkligen klara av att både ha häst och hund? 
Jo de skulle jag nog, de enda som säger att jag inte skulle klara av de är min plånbok.
Så just nu känns de som att jag har gett upp en av mina större drömmar för en lite mindre dröm.
Svårt å förklara utan att de låter dumt, men förhoppningsvis förstår ni iaf.

Känner mig verkligen tom utan hund, jag saknar de. :/



4 kommentarer:

  1. Jag har 2 hundar och 3 hästar och är arbetslös..det går om man verkligen vill..:)

    SvaraRadera
  2. Vet inte vart jag ska svara så skriver här jag med. :P
    Jo chansar på att de gör de, men som de ser ut nu så har jag precis så de räcker till räkningarna å hästen. :/ Känns inte som att jag har råd med en hund då. :( Har du för hundar å hästar då? :)

    SvaraRadera
  3. 2 små hundar och 2 islänningar och en shettis..:)
    får ju ha hästarna gratis på ett ställe så det hjälper ju mycket..och hundarna är rätt billiga med..

    SvaraRadera
  4. Okej, ja då blir de ju lite billigare iallafall. :)

    SvaraRadera