Blogg

lördag 21 december 2013

Har aldrig gillat julen, brukar mest få ångest över den.
Hemma hos pappa när vi va mindre så va julen inte speciellt trevlig, även fast man kanske inbillar sig att den visst va de.
Men nä, de blev allt som oftast bråk över pappas mediciner eller över nått som våran låtsasmamma inte tyckte om. Man gick mest runt å hoppades på att de skulle bli en bra jul, att de skulle bli en jul utan bråk.
Att våran familj skulle vara lika glad å ha lika mysigt som dom man såg på tv:n
Men de hände aldrig, jag kan då iaf inte komma på nån gång då jag tyckte om att fira jul.
Jag kommer bara ihåg bråken och skällen man kunde få vid paket öppningen. 

Och jag chansar på att de är de som gör att jag tycker att de mest är jobbigt med julen nu.
De känns till och med jobbigt nu när man har firat med andra familjer och ska öppna paket, den där jävla ångesten dyker upp då med. Inte lika stark men den finns där.
Även fast de har varit hur trevligt som helst.


På så sätt är de skönt att man kommer jobba på julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar