Blogg

måndag 25 februari 2013

Dagen började ganska bra, vädret va guld och jag blev på bra humör. 
Gick ut men Texas och mötte då en tant som sa:
 "Du vet väl om att han blir ännu starkare när du har sele på honom"
Svar: Inte i den här för när han drar så vänder han sig emot mig.
Hon blev tyst ett tag. Sen kom de:
"Men du vet väl om att du kommer skada hunden med sele"
Jag kom tyvärr inte på nått bra svar utan fortsatte min träning med Texas fotgående och gick därifrån. 
Men seriöst, vad är de för fel på folk. Går hon fram till nån med helstryp och påpekar att den personen skadar hunden och ger den nackskador? Skulle inte tro de för de verkar ju tydligen vara helt okej. Blä på folk! 
 
Kom in efter en ganska skön runda med Texas iaf, tar ut Diesel och tränar honom när vi går, de gick hyffsat bra, tills ett par går förbi och självklart skulle dom stanna för att påpeka att de nog är snällast mot Diesel om jag avlivar honom för han kan inte må bra så som han håller på. (han skäller på de mesta, men vi håller på att tränar på de och de har blivit bättre.) Varför går man fram till nån man inte ens känner och säger åt den att de vore bäst för hunden om den fick somna in?!
Dom känner honom inte ens, så hur kan dom veta vad som är bäst för honom? 
Blir knäpp på folk! Kan inte folk peppa en och lyfta fram dom små framstegen istället för att klaga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar